انقلاب اسلامی، واكنشی به وضعیت نابسامان تاریخی ایران بود
نوشته شده توسط : sadis

بنا بر گزارش ایرنا، پور پزشك در این مقاله اشاره می‌ كند كه فرهنگ و تمدن تاریخی و درخشان ایران به واسطه دخالت استعمار خارجی و استبداد داخلی دچار انحطاط و اضمحلال شده بود.

وی تصریح كرد: انقلاب اسلامی 1979 واكنشی به این وضعیت نابسامان تاریخی بود، انقلابی كه ایرانیان را از حاشیه به متن كشاند و در پی احیای هویت واقعی ایرانیان بود.

مقاله ادامه می‌ دهد: این رخداد سبب شد تحولات پی در پی چه در حوزه تئوریك و چه در عرصه عمل در سطح منطقه و جهان رخ دهد.

پورپزشك در مقاله می‌ افزاید: در عرصه تفكر واندیشه، این انقلاب منجر به تجدید نظر فیلسوفان وتحلیلگران صاحب ‌‌نام در تئوری های رایج شد و در عرصه عمل، تحولات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مختلفی رخ داد .

سرپرست رایزنی فرهنگی‌ تصریح كرد: نهضت‌ها و حركت‌های زیادی با الهام‌گیری از انقلاب ایران پا به عرصه وجود نهادند یا اینكه به حركت خود سرعت بخشیدند.

مقاله ادامه می‌ دهد: با انقلاب اسلامی ایران به طور كلی چهره جهان دگرگون شد و مناسبات دیگری برقرار گردید و امروزه نیز تاثیر این حركت عظیم در بیداری ملتها وجنبش های اجتماعی همچون فلسطین، لبنان، مصر، تونس و... قابل مشاهده است .

در ادامه مقاله ضمن تاكید برضرورت تحلیل ریشه ها و عناصر سازنده انقلاب اسلامی به عنوان الهام بخش جنبش های عدالت طلبانه در سطح جهان بویژه جنبش های بیداری اسلامی، تجدید نظر صاحبنظران مطرح غربی در تئوری های خود كه عاجز از تحلیل و فهم این رویداد عظیم و تغییرات ناشی از آن بودند و همچنین تاثیرات معنوی و فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه منطقه ای و بین المللی مورد بررسی قرار گرفته است.

این مقاله همچنین در سایت .ajintem بازتاب یافته است

از سوی دیگر سایت جامعه مسلمانان مالاگا در جنوب اسپانیا نیز در گزارشی به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشاركت میلیونی مردم ایران را در دفاع از انقلاب اسلامی منعكس نمود .

اروپام /1234** 1514





:: برچسب‌ها: درختان , حزب , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: